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THE IMPACT OF PERSONAL DATA PROTECTION STANDARDS ON SOCIAL CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT/ O IMPACTO DAS NORMAS DE PROTECAO DE DADOS PESSOAIS NOS SOCIAL CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT

Lelis, Henrique Rodrigues ; Coelho, Fernando Da Cruz ; Lemos, Eloy Pereira, Jr

Revista eletrônica direito e política, 2021-09, Vol.16 (3), p.964 [Periódico revisado por pares]

University of Vale do Itajai Foundation

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  • Título:
    THE IMPACT OF PERSONAL DATA PROTECTION STANDARDS ON SOCIAL CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT/ O IMPACTO DAS NORMAS DE PROTECAO DE DADOS PESSOAIS NOS SOCIAL CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
  • Autor: Lelis, Henrique Rodrigues ; Coelho, Fernando Da Cruz ; Lemos, Eloy Pereira, Jr
  • Assuntos: Case studies ; Customer relationship management ; Customer relationship management software ; Data security ; Laws, regulations and rules ; Personal information
  • É parte de: Revista eletrônica direito e política, 2021-09, Vol.16 (3), p.964
  • Descrição: This research explores the effects that the new personal data protection laws implemented in Brazil and the European Union can have on business activity. For this, a case study was carried out among 08 companies that operate with Social-CRM, performing an analysis of the compliance of their digital data management systems with that determined by the personal data protection. Exploratory as to the objective, of qualitative nature, with an object treated from a case study with a non-probabilistic sample, collecting data from bibliographic research and unsystematic observation and content analysis as a data analysis technique. Demonstrates that companies view partner media as strategic, having their own systems for collecting and processing digital data for commercial purposes. That the effectiveness of the personal data protection law will depend more on how the decision-making process takes place within organizations than on the state's oversight process. Which Social-CRM and digital compliance systems are related and indivisible topics. It is a transdisciplinary study between digital law and marketing, contributing to a better understanding of the impacts of the general data protection law within modern business management systems, increasingly dependent on the processing of personal digital data for strategic decision making. It also contributes to the maturation of theories related to digital compliance and Social-CRM, as they allow the visualization of concrete legal problems. Keywords: Digital Law; General Data Protection Regulation; General Law on Protection of Personal Data; Digital Compliance; Social Customer Relationship Management Esta pesquisa explora os efeitos que as novas leis de protecao de dados pessoais implantadas no Brasil e na Uniao Europeia podem provocar na atividade empresarial. Para isto, foi realizado um estudo de caso entre 08 empresas que operam com Social-CRM, realizando uma analise da conformidade de seus sistemas de gestao de dados digitais com o determinado pelas de protecao de dados pessoais. Exploratoria quanto ao objetivo, de natureza qualitativa, objeto tratado a partir de um estudo de caso com amostra nao probabilistica, coleta de dados a partir de pesquisa bibliografica, observacao assistematica e analise de conteudo como tecnica de analise de dados. Demonstra que a efetividade da lei de protecao de dados pessoais ira depender mais de como o processo de tomada de decisao ocorre dentro das organizacoes do que do processo de fiscalizacao do estado. Que sistemas de Social-CRM e compliance digital sao temas correlatos e indivisiveis e precisam operar de forma colaborativa. E um estudo transdisciplinar entre direito digital e marketing, contribuindo para uma melhor compreensao dos impactos da lei geral de protecao de dados dentro dos sistemas de gestao empresariais modernos, cada vez mais dependentes do tratamento de dados digitais pessoais para tomada de decisao estrategica. Tambem contribui para o amadurecimento das teorias ligadas ao compliance digital e Social-CRM, na medida que permitem a visualizacao de problemas legais concretos. Palavras Chaves: Direito Digital; General Data Protection Regulation; Lei Geral de Protecao de dados pessoais; Compliance Digital; Social Customer Relationship Management
  • Editor: University of Vale do Itajai Foundation
  • Idioma: Inglês

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