skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Vehicle Longitudinal Control Using Discrete Markers
Tomizuka, Masayoshi ; Love, David W
1994-01
Sem texto completo
Citações
Citado por
Serviços
Detalhes
Resenhas & Tags
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Vehicle Longitudinal Control Using Discrete Markers
Autor:
Tomizuka, Masayoshi
;
Love, David W
Assuntos:
Intelligent Vehicle Highway Systems
;
Motor vehicles--Automatic control
;
Motor vehicles--Dynamics--Mathematical models
Descrição:
In this report, a hybrid observer is proposed as a method of estimating position and velocity of a vehicle when the primary output is a series of discrete magnetic markers placed along a roadway. For the preliminary studies, the vehicle was modeled as a pure inertial system with acceleration input. Two methods of determining the time "tk" at which the "k-th" marker is passed are discussed, and simulations using both methods are shown. Compensation for errors arising due to inaccurate measurement of this time is proposed and validated. A Proportional- Integral-Derivative (PID) controller acting on error signals from the hybrid observer is also developed and simulated. An "optimal" trajectory for marker advance/fallback and velocity change commands is calculated and verified in simulation, and its effects on the PID controller are discussed.
Data de criação/publicação:
1994-01
Idioma:
Inglês
Links
View record in RePEc
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(ASSIN_USP),scope:(USP),scope:(PRUSP),scope:(EBOOKS),scope:(PRODUCAO),scope:(EREVISTAS),scope:(DEDALUS),scope:(CR-USP),scope:(PRODINTEL),scope:(BDPI),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript