skip to main content

Estetização Pedagógica, Aprendizagens Ativas e Práticas Curriculares no Brasil

Silva, Roberto Rafael Dias da

Educação & Realidade, 2018-06, Vol.43 (2), p.551-568

Porto Alegre: Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Educação

Texto completo disponível

Citações Citado por
  • Título:
    Estetização Pedagógica, Aprendizagens Ativas e Práticas Curriculares no Brasil
  • Autor: Silva, Roberto Rafael Dias da
  • Assuntos: Brasil ; Conhecimento Escolar ; Curricula ; EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH ; Ensino Médio ; Pedagogy ; Práticas Curriculares ; Secondary education
  • É parte de: Educação & Realidade, 2018-06, Vol.43 (2), p.551-568
  • Descrição: This paper aims to make a mapping of how curricular practices in the Brazilian High School education have been conducted in the last ten years, seeking to observe them in a context of growing pedagogic aestheticizing and active learning in contemporary pedagogies. We will examine eight accounts of curricular practices self-entitled innovative and interactive, published in several Brazilian journals. As we decided for active methodologies of learning, associated to particular devices of interactivity, it seems that a pedagogical shape emerges in which the class is similar to a game of questions and answers, a quiz.
  • Editor: Porto Alegre: Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Educação
  • Idioma: Português;Inglês

Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.