skip to main content

Educação Antiniilista: corpo e arte produzindo sentido na escola

Yonezawa, Fernando ; Cuevas, Márcia

Educação & Realidade, 2018-10, Vol.43 (4), p.1515-1535

Porto Alegre: Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Educação

Texto completo disponível

Citações Citado por
  • Título:
    Educação Antiniilista: corpo e arte produzindo sentido na escola
  • Autor: Yonezawa, Fernando ; Cuevas, Márcia
  • Assuntos: Arte ; Corpo ; EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH ; Educação ; Produção de Sentido
  • É parte de: Educação & Realidade, 2018-10, Vol.43 (4), p.1515-1535
  • Descrição: In this text we aim to share the experience of acting as researchers-interveners at a municipal school of Youth and Adult Education in the city of Vitória (ES), where we were performing body-artistic workshops inspired by Lygia Clark’s and Hélio Oiticica’s works. Using the cartographic method of research in Institutional Psychology, also based on the philosophical concepts of Deleuze, Guattari and Nietzsche, we problematize the nihilism presented in the education and in the students’ bodies, as well we try to affirm the possibility of producing sense in the educational process from these corporal-artistic interventions.
  • Editor: Porto Alegre: Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Educação
  • Idioma: Português;Inglês

Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.