skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Critical literacy and digital stock
images
: The interests of the uninteresting
images
Kvåle, Gunhild
Nordic journal of digital literacy, 2023-10, Vol.18 (3), p.173-185
[Periódico revisado por pares]
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Critical literacy and digital stock
images
: The interests of the uninteresting
images
Autor:
Kvåle, Gunhild
Assuntos:
critical literacy
;
digital technology
;
ethnicity
;
gender
;
Image banks
;
multimodality
;
stock photos
É parte de:
Nordic journal of digital literacy, 2023-10, Vol.18 (3), p.173-185
Notas:
10.18261/issn.1891-943X
Descrição:
Stock photos from commercial image banks are extensively used in a variety of texts, such as news reports, organizational websites, sponsored social media posts, and information brochures. This article aims at showing how and why commercial digital image banks can be apt resources for critical literacy work, demonstrated through a quantitative and qualitative analysis of 150 stock
images
of teenagers from Scandinaviaʼs most influential commercial image bank, Colourbox. The analysis maps social interests and ideals that Colourbox are inscribed with, including representations of gender and ethnicity. Based on the findings, the article argues that critical literacy work with stock photos can bring increased critical awareness of visual
images
, of visual representation of social actors, and of digital technologies as sociocultural phenomena. The study is theoretically informed by social semiotic perspectives on multimodality and digital technology in combination with critical literacy studies, including critical discourse analysis.
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
Anterior
Resultado
2
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript