skip to main content
Primo Search
Search in: Busca Geral

A prática de ensino como rito de passagem e o ensino de Sociologia nas escolas de nível médio

Anita Handfas ; Rosana da Câmara Teixeira

Revista mediações, 2007-07, Vol.12 (1), p.131-142 [Periódico revisado por pares]

Universidade Estadual de Londrina

Texto completo disponível

Citações Citado por
  • Título:
    A prática de ensino como rito de passagem e o ensino de Sociologia nas escolas de nível médio
  • Autor: Anita Handfas ; Rosana da Câmara Teixeira
  • Assuntos: Formação do professor ; Prática de Ensino ; Sociologia no ensino médio
  • É parte de: Revista mediações, 2007-07, Vol.12 (1), p.131-142
  • Descrição: This paper discusses some subjects related to the teacher’s initial formation and to the Sociology teaching in the secondary level. The subjects have origin in the conception of Practice of Teaching as ritual of passage, favoring the conditions for a formation that considers the varied dimensions of the school process. In the first part, the paper presents the theoretical and practical content of the course of Special Didacticism and Practice of Teaching of Social Sciences of UFRJ and finally it problematizes some subjects about the Sociology teaching in the medium level.
  • Editor: Universidade Estadual de Londrina
  • Idioma: Inglês

Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.