skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Remaking the Song: Operatic Visions and Revisions from Handel to Berio
Bonjack, Stephanie
Music Library Association. Notes, 2007, Vol.64 (2), p.269-271
[Periódico revisado por pares]
Philadelphia: Music Library Association
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Remaking the Song: Operatic Visions and Revisions from Handel to Berio
Autor:
Bonjack, Stephanie
Assuntos:
Adorno, Theodor Wiesengrund (1903-1969)
;
Bartoli, Cecilia
;
Classical music
;
Composers
;
Libraries
;
Music
;
Opera
;
Operas
;
Parker, Roger
;
Vocal music
É parte de:
Music Library Association. Notes, 2007, Vol.64 (2), p.269-271
Descrição:
The first of these is La traviata's act 2 finale, in which the female Parisian guests perform a mock zingarelle (gypsy dance). Parker finds the criticism following Cecilia Bartoli's use of "Un moto di gioia" for "Venite, inginocchiatevi" in act 2 and "Al desio di chi t'adora" for "Deh vieni, non tardar" in act 4 evinces a "cultural pessimism about music and opera, perhaps about all art: a mood that makes us miserly and grasping, fearful of loss. [...]his promotion of substitute arias in Figaro and his delicate musical analyses make it a book most academic music libraries should own.
Editor:
Philadelphia: Music Library Association
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript