skip to main content
Primo Advanced Search
Primo Advanced Search Query Term
Primo Advanced Search prefilters

Digital consuptiom as sociotechnical performance: analysis of the uses of the game streaming platform Twitch/Consumo digital como performance sociotecnica: analise dos usos da plataforma de streaming de games Twitch

Montarao, Sandra ; Fragoso, Suely ; Amaro, Mariana ; Paz, Samyr

Comunicação, Mídia e Consumo, 2017-05, Vol.14 (40), p.45

Associacao Escola Superior de Propaganda e Marketing - ESPM

Texto completo disponível

Citações Citado por
  • Título:
    Digital consuptiom as sociotechnical performance: analysis of the uses of the game streaming platform Twitch/Consumo digital como performance sociotecnica: analise dos usos da plataforma de streaming de games Twitch
  • Autor: Montarao, Sandra ; Fragoso, Suely ; Amaro, Mariana ; Paz, Samyr
  • É parte de: Comunicação, Mídia e Consumo, 2017-05, Vol.14 (40), p.45
  • Descrição: This article discusses the interrelations between performance, digital consumption and interface features on the game streaming platform Twitch. Theoretical considerations on the three subjects are compared to the responses of 177 Brazilian Twitch users to an online questionnaire. Results indicate that, despite their importance for Twitch as social media, interfaces do not facilitate social interactions. The implied hierarchical relations between streamers and viewers is not only based on the expertise of the former group. Digital consumption demands that they demonstrate other abilities, such as the "entertain" performance. Twitch itself places additional technical and cognitive challenges on streamers and viewers, but its user base appears to be self-motivated enough to overcome those system obstacles. Keywords: Digital consumption; Performance; Twitch; Interface; Affordance; Este artigo tem como objetivo discutir as interrelacoes entre performance, consumo digital e condicionantes de interface na plataforma de streaming de games Twitch. Consideracoes teoricas sobre os tres aspectos sao comparadas as respostas obtidas atraves de um questionario online, respondido por 177 usuarios brasileiros do Twitch. Os resultados indicam que, a despeito da importancia do aspecto de midia social para o Twitch, as interfaces nao facilitam a interacao social. As relacoes hierarquicas implicitas entre os streamers e o publico nao resultam apenas da expertise dos primeiros. O consumo digital demanda que eles demonstrem outras habilidades, como a performance "entreter". O proprio Twitch coloca desafios adicionais para os streamers e viewers, de ordem tecnica e cognitiva, mas a base de usuarios parece ser auto-motivada o suficiente para superar esses obstaculos do sistema. Palavras-Chave: Consumo digital; Performance; Twitch; Affordance; Interface;
  • Editor: Associacao Escola Superior de Propaganda e Marketing - ESPM
  • Idioma: Espanhol

Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.