skip to main content

The Historical Abduction of Latin American Artists at Documenta Kassel 2017: Marta Minujin and Guillermo Galindo/O Rapto Historico em obras dos Artistas latino Americanos na Documenta Kassel 2017: Marta Minujin e Guillermo Galindo

Marcondes, Neide ; Ma

Revista croma (Lisboa), 2018-01 (11), p.93

Faculdade de Belas-Artes da Universidade de Lisboa

Texto completo disponível

Citações Citado por
  • Título:
    The Historical Abduction of Latin American Artists at Documenta Kassel 2017: Marta Minujin and Guillermo Galindo/O Rapto Historico em obras dos Artistas latino Americanos na Documenta Kassel 2017: Marta Minujin e Guillermo Galindo
  • Autor: Marcondes, Neide ; Ma
  • Assuntos: Galindo, Guillermo ; Minujin, Marta
  • É parte de: Revista croma (Lisboa), 2018-01 (11), p.93
  • Descrição: Nowadays contemporary artists provoke spectacularization in the public. In XIV Documenta de Kassel on 2017, the games of meanings about the historical abduction by two Latin American artists became visible. Marta Minujin, Argentine, elaborated the installation "Parthernon de Libros", worked the value of the Greek historical monument without reliving the past with the sense of archaeological tasting. Artist Guillermo Galindo from Mexico used as sound instruments wreckage from Lesbos refugee boats at the installation "Quick Target ofSerial Axis Body". These artists represented in a subtle and poetic emancipatory movement in the exhibition Current State of Art, theme of XIV Documenta Kassel 2017. Keywords: Documenta /Marta Minujin / Guillermo Galindo/ contemporary art/ installation. No momento atual artistas contemporaneos provocam espetacularizacao no publico. Na XIV Documenta de Kassel de 2017, ficaram visivel os jogos de significados sobre o rapto historico por dois artistas latino americanos. Marta Minujin, argentina elaborou a instalacao "Parthernon de Livros", trabalhou o valor do monumento historico grego sem reviver o passado com o sentido de degustacao arqueologica. O artista Guillermo Galindo do Mexico, apresentou performances usando como instrumentos sonoros escombros de barcos dos refugiados de Lesbos na instalacao "Corpo de Eixo Serial de Alvo Rapido". Esses artistas representaram de forma sutil e poetica movimento emancipatorio na exposicao Estado Atual da Arte, tema da XIV Documenta Kassel 2017. Palavras chave: Documenta / Marta Minujin / Guillermo Galindo / arte contemporanea / instalacao.
  • Editor: Faculdade de Belas-Artes da Universidade de Lisboa
  • Idioma: Português

Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.