skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
의료인에 대한 죽음 교육으로서 영화의 활용
정현채 ; Hyun Chae Jung
대한소화기학회지, 2012, 60(3), , pp.140-148
[Periódico revisado por pares]
대한소화기학회
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
의료인에 대한 죽음 교육으로서 영화의 활용
Autor:
정현채
;
Hyun Chae Jung
Assuntos:
Cinema
;
Death education
;
Near-death experience
;
Soul
;
Spirit
;
내과학
É parte de:
대한소화기학회지, 2012, 60(3), , pp.140-148
Notas:
Korean Society of Gastroenterology
G704-000307.2012.60.3.003
Descrição:
Death and dying is an ultimate process that every human being must experience. However, in these days we do not like to think or discuss about death and dying. Actually, hatred and denial is the usual feeling when we encounter death and dying. Dying is more than a biological occurrence. It is a human, social, and spiritual event, but the spiritual dimension of patients is too often neglected. Whether death is viewed as a "wall" or as a "door" can have significantly important consequences for how we live our lives. Near death experience is one of the excellent evidences to prove that there should be spiritual component being separated from the human physical body when we experience death. People have called it soul, spirit, or nonlocal consciousness. Caregivers need to recognize and acknowledge the spiritual component of patient care. Learning about death and dying helps us encounter death in ways that are meaningful for our own lives. Among the several learning tools, utilizing cinema with its audio and visual components can be one of the most powerful learning tools in death education. Korean J Gastroenterol 2012;60:140-148)
Editor:
대한소화기학회
Idioma:
Coreano
Links
Access content in National Research Foundation of Korea (NRF)
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_PRODUCAO),scope:(USP_EBOOKS),scope:("PRIMO"),scope:(USP),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP_FISICO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript