skip to main content

Espaços Escolares Indígenas no Brasil: políticas, ações e atores envolvidos

Zanin, Nauíra Zanardo ; Silva, Ivone Maria Mendes ; Cristofoli, Maria Silvia

Educação & Realidade, 2018, Vol.43 (1), p.201-222

Porto Alegre: Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Educação

Texto completo disponível

Citações Citado por
  • Título:
    Espaços Escolares Indígenas no Brasil: políticas, ações e atores envolvidos
  • Autor: Zanin, Nauíra Zanardo ; Silva, Ivone Maria Mendes ; Cristofoli, Maria Silvia
  • Assuntos: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
  • É parte de: Educação & Realidade, 2018, Vol.43 (1), p.201-222
  • Descrição: This article aims to problematize the indigenous school physical environment in Brasil focusing on different parameters that have guided the architectonic interventions and their repercussion in indigenous communities. Based on official documents we have situated the theme on legislation and normative documents, analysed architecture designs and media publications. The findings indicate that the school infrastructure remmains a challenge to the Education Ministry, and that it is necessary to expand and enhance the iniciatives concerning the improvement of those environments, along with the participation processes of indigenous groups in decision-making instances that enable the development of policies and subsequent actions.
  • Editor: Porto Alegre: Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Educação
  • Idioma: Português

Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.