skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Une leçon clinique à la Salpetriere, 1887: trois conceptions de la mise en scene theatrale
Mireille Losco-Lena
Lebenswelt (Milano), 2013-12 (3)
[Periódico revisado por pares]
Milano University Press
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Une leçon clinique à la Salpetriere, 1887: trois conceptions de la mise en scene theatrale
Autor:
Mireille Losco-Lena
É parte de:
Lebenswelt (Milano), 2013-12 (3)
Descrição:
Our premise is that the method of teaching at the bedside at the Salpêtrière hospital – about hysteric disease – at the end of the nineteenth century and all the various conceptions of staging and direction in theatre at the same period partake of the same cultural juncture, characterized by a circulation ‒ transfers through contact, shifts and superpositions ‒ of different experiences in the act of looking. This paper examines three of such experiences, which were particularly common in theatres in Paris at the turn of the twentieth century: the clinical experience of looking, developed by André Antoine at the Théâtre-Libre; the haptic experience found in spectacular shows, with the Grand Guignol as one of its prime examples, and the hypnotic experience in the staging of symbolist theatre.
Editor:
Milano University Press
Idioma:
Alemão
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript