skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Advanced Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Primo Advanced Search Query Term
Input search text:
Show Results with:
criteria input
Qualquer
Show Results with:
Qualquer
Primo Advanced Search prefilters
Tipo de material:
criteria input
Todos os itens
Busca Geral
Busca Simples
This feature requires javascript
Orpheus argumentans: Virgilio, Ovidio, Boecio, Poliziano, Peri, Monteverdi
Harley, Roberto Morales
Revista de lenguas modernas, 2014-12 (21), p.35
San José: Universidad de Costa Rica
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Orpheus argumentans: Virgilio, Ovidio, Boecio, Poliziano, Peri, Monteverdi
Autor:
Harley, Roberto Morales
Assuntos:
argumentación
;
Italian language
;
Judgment
;
Language history
;
Latin language
;
Latin literature
;
Literary criticism
;
literatura
latina
;
literatura
medieval
y renacentista
;
Logic
;
Music
;
Opera
;
Orfeo y Eurídice
;
Rhetoric
;
ópera italiana
É parte de:
Revista de lenguas modernas, 2014-12 (21), p.35
Descrição:
Orfeo y Eurídice, argumentación,
literatura
latina
, lite- ratura
medieval
y renacentista, ópera italiana Abstract Through the Orpheus and Eurydice myth, and with a special emphasis in speech, the paper presents an analytical tour from Latin Literature, covering
Medieval
and Renaissance Literature, all the way to Italian Opera. En Italia, se con- vierte en un ideal de poeta y también de amante: "Orpheus as theologian, as civilizer, as ideal lover and artist of the pastoral life -these are the roles given to the mythical hero by the Italian humanists" (Gros, 1969: 64; Orfeo como teólogo, como civilizador, como amante ideal y artista de la vida pastoril -estos son los roles asignados al héroe mítico por los humanistas italianos). [...]the Orphic ideal does not recede from men's grasp when it, is described, as in these cases, in terms of wisdom, sound judgment,, and argument; for these m atters -like eloquent, expression- under the scope of the logic and rhetoric which were the foundations of humanist, education. Wood (2008: 2-4), quien califica a Orfeo de " ur- artist" y su mito de "ur-myth of opera", considera que, para el caso de Montever- di: "...the importance of La Favola lies in that it demanded not simply incidental music, but insisted upon its drama being presented in the music" (Wood, 2008: 4; la importancia de La Favola se halla en el hecho de que no requería una simple música incidental, sino que insistía en la representación del drama en la música).
Editor:
San José: Universidad de Costa Rica
Idioma:
Espanhol;Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
Anterior
Resultado
5
Avançar
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript