skip to main content
Primo Advanced Search
Primo Advanced Search Query Term
Primo Advanced Search prefilters

Orpheus argumentans: Virgilio, Ovidio, Boecio, Poliziano, Peri, Monteverdi

Harley, Roberto Morales

Revista de lenguas modernas, 2014-12 (21), p.35

San José: Universidad de Costa Rica

Texto completo disponível

Citações Citado por
  • Título:
    Orpheus argumentans: Virgilio, Ovidio, Boecio, Poliziano, Peri, Monteverdi
  • Autor: Harley, Roberto Morales
  • Assuntos: argumentación ; Italian language ; Judgment ; Language history ; Latin language ; Latin literature ; Literary criticism ; literatura latina ; literatura medieval y renacentista ; Logic ; Music ; Opera ; Orfeo y Eurídice ; Rhetoric ; ópera italiana
  • É parte de: Revista de lenguas modernas, 2014-12 (21), p.35
  • Descrição: Orfeo y Eurídice, argumentación, literatura latina, lite- ratura medieval y renacentista, ópera italiana Abstract Through the Orpheus and Eurydice myth, and with a special emphasis in speech, the paper presents an analytical tour from Latin Literature, covering Medieval and Renaissance Literature, all the way to Italian Opera. En Italia, se con- vierte en un ideal de poeta y también de amante: "Orpheus as theologian, as civilizer, as ideal lover and artist of the pastoral life -these are the roles given to the mythical hero by the Italian humanists" (Gros, 1969: 64; Orfeo como teólogo, como civilizador, como amante ideal y artista de la vida pastoril -estos son los roles asignados al héroe mítico por los humanistas italianos). [...]the Orphic ideal does not recede from men's grasp when it, is described, as in these cases, in terms of wisdom, sound judgment,, and argument; for these m atters -like eloquent, expression- under the scope of the logic and rhetoric which were the foundations of humanist, education. Wood (2008: 2-4), quien califica a Orfeo de " ur- artist" y su mito de "ur-myth of opera", considera que, para el caso de Montever- di: "...the importance of La Favola lies in that it demanded not simply incidental music, but insisted upon its drama being presented in the music" (Wood, 2008: 4; la importancia de La Favola se halla en el hecho de que no requería una simple música incidental, sino que insistía en la representación del drama en la música).
  • Editor: San José: Universidad de Costa Rica
  • Idioma: Espanhol;Inglês

Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.