skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Multi-objective evolutionary product bundling: a case study
Tunali, Okan ; Tugrul Bayrak, Ahmet ; Sanchez-Anguix, Víctor ; Aydogan, Reyhan
ACM 2021
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Multi-objective evolutionary product bundling: a case study
Autor:
Tunali, Okan
;
Tugrul Bayrak, Ahmet
;
Sanchez-Anguix, Víctor
;
Aydogan, Reyhan
Assuntos:
Bundle generation
;
CIENCIAS DE LA COMPUTACION E INTELIGENCIA ARTIFICIAL
;
Decision support systems
;
Evolutionary algorithms
;
Genetic algorithm
;
Multi-objective optimization
Notas:
10.5267/j.dsl.2017.4.005
10.1016/j.ejor.2019.11.066
10.1109/IFSA-NAFIPS.2013.6608442
10.1016/j.cie.2016.12.045
10.1145/2001576.2001677
10.1007/s40547-017-0075-x
10.1016/j.compstruc.2017.03.023
10.1007/978-0-387-85820-3_1
GECCO '21: Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference Companion
10.1145/3308558.3313568
10.1016/j.asoc.2018.11.049
10.1016/j.ijpe.2013.02.006
Julio 10-14,2021
10.1108/10610420310498795
10.1016/j.knosys.2016.08.013
Genetic and Evolutionary Computation Conference (GECCO 2021)
10.1145/3077136.3080724
Online
https://doi.org/10.1145/3449726.3463219
10.1007/978-3-642-41033-8_29
10.1016/j.elerap.2006.04.006
Descrição:
[EN] Product bundling is a strategy conducted by marketing decisionmakers to combine items or services for targeted sales in today¿s competitive business environment. Targeted sales can be in various forms, like increasing the likelihood of a purchase, promoting some products among a specific customer segment, or improving user experience. In this study, we propose an evolutionary product bundle generation strategy that is based on the NSGA-II algorithm. The proposed approach is designed as a multi-objective optimization procedure where the objectives are designed in terms of desired bundle feature distributions. The designed genetic algorithm is flexible and allows decision-makers to specify objectives such as price, season, item similarity and association with bundle size constraints. In the experiments,we showthat the evolutionary approach enables us to generate Pareto solutions compared to the initial population. Tunali, O.; Tugrul Bayrak, A.; Sanchez-Anguix, V.; Aydogan, R. (2021). Multi-objective evolutionary product bundling: a case study. ACM. 1622-1629. https://doi.org/10.1145/3449726.3463219
Editor:
ACM
Data de criação/publicação:
2021
Idioma:
Inglês
Links
View record in Universitat Politècnica de València$$FView record in $$GUniversitat Politècnica de València
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
Anterior
Resultado
18
Avançar
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_PRODUCAO),scope:(USP_EBOOKS),scope:("PRIMO"),scope:(USP),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP_FISICO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript