skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Advanced Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Primo Advanced Search Query Term
Input search text:
Show Results with:
criteria input
Qualquer
Show Results with:
Qualquer
Primo Advanced Search prefilters
Tipo de material:
criteria input
Todos os itens
Busca Geral
Busca Simples
This feature requires javascript
MEMÓRIA E UTOPIA NA CENA TEATRAL
Pontes, Heloisa ; Miceli, Sergio
Sociologia & Antropologia, 2012-11, Vol.2 (4), p.241-264
Rio de Janeiro: Universidade Federal do Rio de Janeiro, Instituto de Filosofia e Ciencias Sociais
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
MEMÓRIA E UTOPIA NA CENA TEATRAL
Autor:
Pontes, Heloisa
;
Miceli, Sergio
Assuntos:
ANTHROPOLOGY
;
Arte e sociedade
;
Dramaturgia e experiência social
;
Gianfrancesco Guarnieri
;
Jorge Andrade
;
Memória e utopia
;
Roles
;
SOCIAL SCIENCES, INTERDISCIPLINARY
;
Society
;
SOCIOLOGY
;
Theater
É parte de:
Sociologia & Antropologia, 2012-11, Vol.2 (4), p.241-264
Descrição:
Memory and utopia translated into theatrical language renew the apprehension of the relationship between drama and social experience. In "A moratoria" (1955) and "Rastro atrás" (1966), the remembrance of Jorde Andrade's family decline nurtures the characters sayings and the objects surrounding them, a sample of the family and of the rural class history to which he belonged. Gianfrancesco Guarnieri's "Eies não usam black-tie" (1958) woke up the dreams of the young generation towards the potential of culture's contribution to a better society. The working class protagonists performed for the first time in the metropolis' stages through a family drama overwhelmed by the strike, the generational conflict and the class struggle. All this higlights the decisive role of the theatre in a changing moment of Brazilian culture, besides the rise of "cinema novo", proving the connection between the theatre, the radio and the beginning of television in the country. [PUBLICATION ABSTRACT]
Editor:
Rio de Janeiro: Universidade Federal do Rio de Janeiro, Instituto de Filosofia e Ciencias Sociais
Idioma:
Português;Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
Anterior
Resultado
10
Avançar
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript