skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Advanced Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Primo Advanced Search Query Term
Input search text:
Show Results with:
criteria input
Qualquer
Show Results with:
Qualquer
Primo Advanced Search prefilters
Tipo de material:
criteria input
Todos os itens
Busca Geral
Busca Simples
This feature requires javascript
Matrix Listening; or, What and How We Can Learn from Historical Sound
Recordings
Luker, Morgan James
Ethnomusicology, 2022-07, Vol.66 (2), p.290-318
[Periódico revisado por pares]
Champaign: University of Illinois Press
Sem texto completo
Citações
Citado por
Serviços
Detalhes
Resenhas & Tags
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Matrix Listening; or, What and How We Can Learn from Historical Sound
Recordings
Autor:
Luker, Morgan James
Assuntos:
Acoustics
;
Anthropology
;
Ethnic Studies
;
Ethnomusicology
;
Gardel, Carlos (1890-1935)
;
Genre
;
Listening
;
Matrix
;
Music
;
Musical
recordings
;
Narratives
;
Sound
É parte de:
Ethnomusicology, 2022-07, Vol.66 (2), p.290-318
Descrição:
A matrix number is an alphanumeric code that is inscribed into the run-out area of commercially recorded gramophone discs. In this article, I argue that orienting our scholarly listening around matrix numbers—what I call “matrix listening”—can help us reframe our engagement with historical sound
recordings
as primary sources and thereby lend valuable insights into any number of scholarly questions. It can also help us revisit the issue of materiality in recorded sound specifically and music in general, approaching sound
recordings
not only as container technologies for “music” as a purified domain but as complexly agentive material things.
Editor:
Champaign: University of Illinois Press
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
Anterior
Resultado
7
Avançar
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_PRODUCAO),scope:(USP_EBOOKS),scope:("PRIMO"),scope:(USP),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP_FISICO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript