skip to main content

Methodology for design of digital interfaces for education/ Metodologia para design de interfaces digitais para educacao

Passos, Paula Caroline S.J ; Behar, Patricia Alejandra

InfoDesign : Brazilian journal of information design, 2012-01, Vol.9 (1), p.1

Sociedade Brasileira de Design da Informacao

Texto completo disponível

Citações Citado por
  • Título:
    Methodology for design of digital interfaces for education/ Metodologia para design de interfaces digitais para educacao
  • Autor: Passos, Paula Caroline S.J ; Behar, Patricia Alejandra
  • Assuntos: Distance education ; Educational aspects ; Equipment and supplies ; Methods ; Teaching
  • É parte de: InfoDesign : Brazilian journal of information design, 2012-01, Vol.9 (1), p.1
  • Descrição: This research presents the methodology structuring proper for design of digital educational materials interfaces. The Interad methodology is proposed based on researches in Education combined with studies on interaction design, information architecture and visual planning. The goal is to meet both the educational aspects regarding the technical needs of the project promoting the quality of the final product. Besides the bibliographical research of the cited themes, were also collected data for research through participant observation conducted in the Center for Digital Technology Applied to Education, Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), in practical situations of project. The methodology was validated in a course offered by the Department of Distance Education (SEAD / UFRGS) where university professors have implemented it in their projects of digital resources, as described in this article. Esta pesquisa apresenta a estruturacao de metodologia propria para o design de interfaces de materiais educacionais digitais. A metodologia Interad e proposta com base em pesquisas da area da Educacao combinadas a estudos relativos ao design de interacao, a arquitetura da informacao e ao planejamento visual. Objetiva-se, dessa forma, atender tanto a aspectos educacionais quanto a necessidades tecnicas do projeto promovendo a qualidade do produto final. Alem da pesquisa bibliografica dos temas citados, foram ainda levantados dados para a pesquisa por meio de observacao participante realizada no Nucleo de Tecnologia Digital Aplicada a Educacao, da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) em situacoes praticas de projeto. A metodologia foi validada em curso ofertado pela Secretaria de Educacao a Distancia (SEAD/UFRGS) onde professores da universidade aplicaram-na em seus projetos de recursos digitais, conforme descreve o presente artigo.
  • Editor: Sociedade Brasileira de Design da Informacao
  • Idioma: Espanhol

Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.