skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Advanced Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Primo Advanced Search Query Term
Input search text:
Show Results with:
criteria input
Qualquer
Show Results with:
Qualquer
Primo Advanced Search prefilters
Tipo de material:
criteria input
Todos os itens
Busca Geral
Busca Simples
This feature requires javascript
LA LAISSE CLXXXVII: ESTRUCTURA Y MOTIVOS CÓMICOS EN LA CHANSON DE ROLAND
Navas, Roger
Estudios románicos, 2019, Vol.28, p.331-346
[Periódico revisado por pares]
Murcia: Servicio de Publicaciones, Universidad de Murcia
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
LA LAISSE CLXXXVII: ESTRUCTURA Y MOTIVOS CÓMICOS EN LA CHANSON DE ROLAND
Autor:
Navas, Roger
Assuntos:
Chanson de geste
;
Chansons de geste
;
Cómico
;
Epic poetry
;
Estructuralismo
;
French literature
;
Humor
;
Laisse
;
Literatura
francesa
;
Literatura
medieval
;
Medieval literature
;
Poesía épica
;
Semantics
;
Semántica
;
Structuralism
;
Text structure
;
Topic and comment
;
Turoldus
;
Épica
É parte de:
Estudios románicos, 2019, Vol.28, p.331-346
Descrição:
The structure of La Chanson de Roland has been deeply studied by many scholars; the debate surrounding "Baligant" is one of the recurrent topics. In this article, we focus on the laisse clxxxvii, which is placed at the beginning of the episode, in order to reveal certain structural and semantic parallelisms outside of the framework of the authenticity discussion; we also describe the function of these parallelisms, especially the way in which they help the transition between the two halves of the Chanson; studying the purpose of these symbolic correspondences leads us to look into the existence of comical elements in the text. Accordingly, after a short introduction, the second section is dedicated to a formal analysis of the laisse, the third serves to contextualize it, reconstructing the temporal progression of the story, and, finally, the fourth section studies this comical component and its elaboration on the laisse.
Editor:
Murcia: Servicio de Publicaciones, Universidad de Murcia
Idioma:
Espanhol;Catalão
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
Anterior
Resultado
3
Avançar
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript