skip to main content
Resource type Show Results with: Show Results with: Index

Inteligência artificial e ameaça reputacional; Artificial intelligence and reputational threat; Inteligencia artificial y amenaza para la reputación

Gonçalves, Marianna Abdo; Gonçalves, Marianna Abdo

Organicom; v. 21 n. 44 (2024): Comunicação, Organizações e Inteligência Artificial: impactos, sistemas generativos e uso de dados; 180-185

Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes 2024-05-27

Online access

  • Title:
    Inteligência artificial e ameaça reputacional; Artificial intelligence and reputational threat; Inteligencia artificial y amenaza para la reputación
  • Author: Gonçalves, Marianna Abdo; Gonçalves, Marianna Abdo
  • Subjects: Artificial Intelligence; Organizational Communication; Crisis Management; Reputation; Inteligencia Artificial; Comunicación Organizacional; Gestión De Crisis; Reputación; Inteligência Artificial; Comunicação Organizacional; Gestão De Crises; Reputação
  • Is Part Of: Organicom; v. 21 n. 44 (2024): Comunicação, Organizações e Inteligência Artificial: impactos, sistemas generativos e uso de dados; 180-185
  • Description: El uso de la Inteligencia Artificial para crear y distorsionar imágenes y voces ya es una realidad que afecta también a las organizaciones. Esta realidad, asociada a la rápida difusión que ofrece la digitalización de la comunicación, amenaza las narrativas y discursos institucionales, y genera crisis de imagen. Así, el objetivo de esta reflexión fue discutir la necesidad de anticiparse a estas nuevas amenazas en los procesos de gestión de la reputación.
    The use of artificial intelligence to create and distort images and voices is already a reality that affects organizations. This reality, associated with the rapid spread due to the digitalization of communication, threatens institutional narratives and discourses, generating image crises. Therefore, this reflection aims to discuss the need to predict these new threats in reputational management processes.
    O uso de Inteligência Artificial para criação e distorção de imagens e vozes já é uma realidade, e atinge também as organizações. Associada à rápida propagação oferecida pela digitalização da comunicação, essa realidade ameaça narrativas e discursos institucionais, gerando crises de imagem. Assim, o objetivo desta reflexão é discutir a necessidade de prever essas novas ameaças nos processos de gestão reputacional.
  • DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2024.220397
  • Publisher: Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
  • Creation Date: 2024-05-27
  • Format: Adobe PDF
  • Language: Portuguese

Searching Remote Databases, Please Wait

  • Searching for
  • inscope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
  • Show me what you have so far