skip to main content
Primo Advanced Search
Primo Advanced Search Query Term
Primo Advanced Search Query Term
Primo Advanced Search Query Term
Primo Advanced Search prefilters

Keyboard group teaching at the university and the popular repertoire: learning through hybrid practices

Couto, Ana Carolina Nunes do

Per musi : revista de performance musical, 2013-07 (28), p.231 [Periódico revisado por pares]

Belo Horizonte: Universidade Federal de Minas Gerais

Texto completo disponível

Citações Citado por
  • Título:
    Keyboard group teaching at the university and the popular repertoire: learning through hybrid practices
  • Autor: Couto, Ana Carolina Nunes do
  • É parte de: Per musi : revista de performance musical, 2013-07 (28), p.231
  • Notas: ObjectType-Article-1
    content type line 24
    ObjectType-Feature-2
    SourceType-Magazines-1
  • Descrição: This article presents examples of activities conducted in keyboard group classes in Brazil at Federal University of Pernambuco (UFPE), according to a hybrid approach that integrates deliberated practice (SANTIAGO, 2006) and informal learning practices (GREEN, 2001; 2008). The informal learning practice is a typical process of acquiring skills and knowledge by popular musicians, while deliberate practice generally comes from learning music in the classical context. In this study deliberate practice is used as an integral part of popular instrumental music learning. Four songs of specific teaching levels are presented, followed by a description of its working process. Este artigo apresenta algumas atividades realizadas em aulas de teclado em grupo na Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) de acordo com uma abordagem que integra práticas deliberadas (SANTIAGO, 2006) e práticas informais de aprendizagem musical (GREEN, 2001; 2008). As práticas informais de aprendizagem musical são típicas do processo de aquisição de habilidades e conhecimentos por músicos populares, enquanto que a prática deliberada originalmente advém do contexto da aprendizagem do repertório da chamada música de concerto. Nesse estudo, a prática deliberada é utilizada como parte integral da aprendizagem do repertório instrumental popular. São apresentadas quatro músicas de níveis específicos dentro da disciplina ministrada, seguido da descrição de como o trabalho se desenvolve.
  • Editor: Belo Horizonte: Universidade Federal de Minas Gerais
  • Idioma: Português

Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.