skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Advanced Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Primo Advanced Search Query Term
Input search text:
Show Results with:
criteria input
Qualquer
Show Results with:
Qualquer
Primo Advanced Search prefilters
Tipo de material:
criteria input
Todos os itens
Busca Geral
Busca Simples
This feature requires javascript
Paris as Periphery: Vicente do Rego Monteiro and Brazil's Discrepant Cosmopolitanism
Wolfe, Edith
The Art bulletin (New York, N.Y.), 2014-03, Vol.96 (1), p.98-119
[Periódico revisado por pares]
New York: Routledge
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Paris as Periphery: Vicente do Rego Monteiro and Brazil's Discrepant Cosmopolitanism
Autor:
Wolfe, Edith
Assuntos:
19th century
;
Abolition of slavery
;
Aesthetics
;
Art exhibitions
;
Art photography
;
Artists
;
Avant garde
;
Brazilian culture
;
Business
;
Civilization
;
Consciousness
;
Cosmopolitanism
;
Cubism
;
Free verse
;
French language
;
Indian culture
;
Latin American studies
;
Modern art
;
Modernism
;
Modernist art
;
Oligarchy
;
Politics
;
Portuguese language
É parte de:
The Art bulletin (New York, N.Y.), 2014-03, Vol.96 (1), p.98-119
Notas:
ObjectType-Article-1
SourceType-Scholarly Journals-1
ObjectType-Feature-2
content type line 23
Descrição:
Competing constructions of modernity emerged in Brazil in the 1920s, accompanied by artistic and ideological debates over the significance of the Indian. Long revered as a symbol of Brazilian republicanism, in the twentieth century this Brazilian "noble savage" became subject to modernist parody and derision. Vicente do Rego Monteiro's modernist reworking of the Indian challenged Parisian avant-garde primitivism and Brazilian academic aesthetics. Rego Monteiro's participation in transatlantic aesthetic dialogues and his emphasis on the circular networks of influence and meaning underpinning the imagined Indian reflect a specifically Brazilian cosmopolitanism at the core of an avant-garde counternarrative of national modernity.
Editor:
New York: Routledge
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
Anterior
Resultado
3
Avançar
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript