skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Towards an Expanded Notion of Skills Ecosystems
Ramsarup, Presha ; Russon, Jo-Anna
Transitioning Vocational Education and Training in Africa, 2023, p.55-74
Bristol, UK: Bristol University Press
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Towards an Expanded Notion of Skills Ecosystems
Autor:
Ramsarup, Presha
;
Russon, Jo-Anna
É parte de:
Transitioning Vocational Education and Training in Africa, 2023, p.55-74
Notas:
Global Social Challenge: Education and Learning
Sustainable Development Goal: Quality Education
Descrição:
This chapter documents the evolution of skills ecosystem research and outlines a way of expanding the approach. The chapter contributes to the wider project of transforming VET for a transformed economy, society and environment. After tracing the emergence of skills ecosystems within the Anglophone north, the chapter draws on critical realism to help shape a conceptual and theoretical framework that avoids succumbing to reductionist conceptualizations of vocational skill formation. It explores the potential of conceptualizing skills ecosystems as a complex phenomenon that can be resolved into their separate yet related and emergent components so as to identify and relate the various mechanisms as different levels of reality that enable and constrain local skills ecosystems. This allows for the development of an expanded model that sees these interactions in a multiscalar, spatiotemporal way.
Títulos relacionados:
Bristol Studies in Comparative and International Education
Editor:
Bristol, UK: Bristol University Press
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
Anterior
Resultado
3
Avançar
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript