skip to main content
Primo Search
Search in: Busca Geral
Tipo de recurso Mostra resultados com: Mostra resultados com: Índice

Professores e Alunos: o engendramento da violência da escola

Silva, Marilda da ; Silva, Adriele Gonçalves da

Educação & Realidade, 2018-06, Vol.43 (2), p.471-494

Porto Alegre: Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Educação

Texto completo disponível

Citações Citado por
  • Título:
    Professores e Alunos: o engendramento da violência da escola
  • Autor: Silva, Marilda da ; Silva, Adriele Gonçalves da
  • Assuntos: Aluno ; Bourdieu, Pierre (1930-2002) ; Content analysis ; EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH ; Professor ; School environment ; School violence ; Students ; Teachers ; Violência ; Violência da Escola ; Violência em Espaço Escolar
  • É parte de: Educação & Realidade, 2018, Vol.43 (2), p.471-494
  • Descrição: The school violence engendering is partially analyzed, considering the violence production in the school environment. This is a bibliographic research with quantitative and qualitative approach. Sources: 77 theses and 15 dissertations carried out in Brazil (2007 to 2012). Data collection and organization: Content Analysis. Main reference: Bernard Charlot and Pierre Bourdieu. Results: the sources showed that Brazilian teachers participate effectively in the school violence engendering, contributing to violence production in the school environment. The students are the main victims. The teacher is less affected by physical and verbal violence. The symbolic power is the most perpetrated by the teacher against the student. The school also plays a major role in it.
  • Editor: Porto Alegre: Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Educação
  • Idioma: Português;Inglês

Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.