skip to main content
Tipo de recurso Mostra resultados com: Mostra resultados com: Índice

ARQUITETURA DE SOFTWARE VOLTADA PARA A AVALIAÇÃO CONTÍNUA DO PROCESSO DE ENSINO-APRENDIZAGEM

Cunha, D M ; Filgueira, A M ; Viana, G L

Holos (Natal, RN), 2017-01, Vol.33 (1), p.43 [Periódico revisado por pares]

Natal: Instituto Federal de Educacao Ciencia e Tecnologia do Rio Grande do Norte

Texto completo disponível

Citações Citado por
  • Título:
    ARQUITETURA DE SOFTWARE VOLTADA PARA A AVALIAÇÃO CONTÍNUA DO PROCESSO DE ENSINO-APRENDIZAGEM
  • Autor: Cunha, D M ; Filgueira, A M ; Viana, G L
  • Assuntos: Classroom response systems ; Feasibility studies ; Learning ; Smartphones ; Students ; Teaching
  • É parte de: Holos (Natal, RN), 2017-01, Vol.33 (1), p.43
  • Descrição: ABSTRACT This work aims to present a software architecture that has the capacity to enable the construction of tools that perform the continuous evaluation of the teaching-learning process used by teachers. In addition to presenting the architecture itself, this work also aims to show the results obtained from the validation of such architecture through three case studies carried out at the Lajes campus of the Federal Institute of Education, Science and Technology of Rio Grande do Norte (IFRN). Interactive-engagement versus traditional methods: A six thousand-student survey of mechanics test data for introductory physics courses. Using tablet PCs and interactive software in IC design courses to improve learning.
  • Editor: Natal: Instituto Federal de Educacao Ciencia e Tecnologia do Rio Grande do Norte
  • Idioma: Português

Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.