skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Connected global intellectual history and the decolonisation of the curriculum
McClure, Julia
History compass, 2021-01, Vol.19 (1), p.n/a
[Periódico revisado por pares]
Oxford: Wiley Subscription Services, Inc
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Connected global intellectual history and the decolonisation of the curriculum
Autor:
McClure, Julia
Assuntos:
Curricula
;
Decolonization
;
Intellectuals
;
World history
É parte de:
History compass, 2021-01, Vol.19 (1), p.n/a
Descrição:
Connected global intellectual history can contribute to the process of decolonising the curricula by decentring Europe and resituating it as part of an interconnected world. From this perspective, Europe is displaced from being imagined as the source of knowledge and the Western tradition is unbound. This article shows how cultural and intellectual phenomena of the Renaissance, the Enlightenment and the tradition of universal history, which have been seen as emanating from Europe, were produced by global processes. The concepts produced by these intellectual and cultural movement cannot be confined to the European units of context but rather had global lives. This article shows how looking at the connections of global intellectual history in general, and the influence of the Americas in particular, can contribute to the decolonisation of the curriculum.
Editor:
Oxford: Wiley Subscription Services, Inc
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_PRODUCAO),scope:(USP_EBOOKS),scope:("PRIMO"),scope:(USP),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP_FISICO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript