skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Iconoclasm as Discourse: From Antiquity to Byzantium
Elsner, Jaś
The Art bulletin (New York, N.Y.), 2012-09, Vol.94 (3), p.368-394
[Periódico revisado por pares]
New York: Taylor & Francis
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Iconoclasm as Discourse: From Antiquity to Byzantium
Autor:
Elsner, Jaś
Assuntos:
Antiquity
;
Art criticism
;
Art history
;
Articulation
;
Byzantine civilization
;
Christianity
;
Churches
;
Cultural change
;
Divinity
;
Emperors
;
Epistemology
;
Historiography
;
Iconoclasm
;
Middle Ages
;
Persuasion
;
Political discourse
;
Religion
;
Religious icons
;
Theology
É parte de:
The Art bulletin (New York, N.Y.), 2012-09, Vol.94 (3), p.368-394
Notas:
ObjectType-Article-1
SourceType-Scholarly Journals-1
ObjectType-Feature-2
content type line 23
Descrição:
Iconoclasm was an attack on the real presence of the depicted prototype through assault on the image. Iconophile and iconoclast thinkers in the eighth century, for the first time, considered the image entirely as representation. A transformative moment in the discourse of images, it liberated the image from an emphasis on ontology to place it in an epistemological relation to its referent. The impulse to rethink the meanings of images emerged from debates within pre-Christian culture, between Christians and pagans, and between Christians, Jews, and Muslims, deeply influencing the understanding of images in the later Middle Ages and the Reformation.
Editor:
New York: Taylor & Francis
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript