skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Software: university courses versus workplace practice
Liebenberg, Janet ; Huisman, Magda ; Mentz, Elsa
Industry & higher education, 2015-06, Vol.29 (3), p.219-233
[Periódico revisado por pares]
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Software: university courses versus workplace practice
Autor:
Liebenberg, Janet
;
Huisman, Magda
;
Mentz, Elsa
Assuntos:
21st century
;
Attitudes
;
Curriculum development
;
Higher education
;
Information technology
;
Software
;
South Africa
;
Universities
É parte de:
Industry & higher education, 2015-06, Vol.29 (3), p.219-233
Notas:
ObjectType-Article-1
SourceType-Scholarly Journals-1
content type line 23
ObjectType-Feature-2
Descrição:
There is a shortage of software developers with the right skills and knowledge, not only in South Africa but worldwide. Despite reports of a gap between industry needs and software education, the gap has mostly been explored in developed countries and in quantitative studies. This paper reports on a mixed methods study of the perceptions of professional software developers regarding what topics they learned from their formal education and the importance of these topics to their actual work. The analysis suggests that there is a gap between software development education and workplace practice and recommendations for software development education are made. Reprinted by permission of IP Publishing Ltd
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript