skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Busca Geral
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Busca Geral
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
The 'discovery' and appropriation of African music and dance
Fryer, Peter
Race & class, 1998-01, Vol.39 (3), p.1-20
[Periódico revisado por pares]
Thousand Oaks, CA: SAGE Publications
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
The 'discovery' and appropriation of African music and dance
Autor:
Fryer, Peter
Assuntos:
Africa
;
African music
;
African-Americans
;
Black history
;
Class
;
Cultural life
;
Culture
;
Dance
;
History
;
History of music
;
Music
;
Musicology
;
North America
;
Race
;
Sociology
;
Sociology of art and literature
;
Sociology of knowledge and sociology of culture
É parte de:
Race & class, 1998-01, Vol.39 (3), p.1-20
Notas:
ObjectType-Article-2
SourceType-Scholarly Journals-1
ObjectType-Feature-1
content type line 23
Descrição:
The discovery and appropriation of black music started in North America in 1774, or even before. There are reports of white teenagers singing and dancing with slaves. The impact of African traditional music on the people of other cultures led to imitation by white composers with the emergence of blackface minstrelsy in the early 1820s. Ragtime, based on black dance music, was introduced to the white public during the end of the nineteenth century. A group of white musicians made the first recordings of jazz in 1917, the successors and cultural descendants of the teenagers 143 years before.
Editor:
Thousand Oaks, CA: SAGE Publications
Idioma:
Inglês
Links
View record in Pascal Francis
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript