skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
This feature requires javascript
Primo Search
Busca Geral
Busca Geral
Acervo Físico
Acervo Físico
Produção Intelectual da USP
Produção USP
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Acervo Físico
Or hit Enter to replace search target
Or select another collection:
Search in:
Acervo Físico
Busca Avançada
Busca por Índices
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Narrow-Band Screen-Space Fluid Rendering using Layered Neighborhood Method
Oliveira, Felipe Orlandi De
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP; Universidade de São Paulo; Instituto de Ciências Matemáticas e de Computação 2021-11-08
Acesso online
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Narrow-Band Screen-Space Fluid Rendering using Layered Neighborhood Method
Autor:
Oliveira, Felipe Orlandi De
Orientador:
Paiva Neto, Afonso
Assuntos:
Rendering De Fluidos Em Screen-Space
;
Rendering Em Tempo Real
;
Simulação Baseada Em Partícula
;
Particle Based Simulation
;
Real-Time Rendering
;
Screen-Space Fluid Rendering
Notas:
Dissertação (Mestrado)
Descrição:
This works introduces a new approach for screen-space fluid rendering. We built on top of classic methods and, with the use of fluid narrow-band, we heavily increase performance of those methods. We present a simple formulation for a narrow-band extraction - the Layered Neighborhood Method - that is compatible with the screen-space rendering pipeline and does not introduce complexity into the fluid solver. Together, extraction and rendering technique, are able to provide state-of-the-art quality rendering and achieve better performance than classic methods alone.
DOI:
10.11606/D.55.2021.tde-27012022-171137
Editor:
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP; Universidade de São Paulo; Instituto de Ciências Matemáticas e de Computação
Data de criação/publicação:
2021-11-08
Formato:
Adobe PDF
Idioma:
Inglês
Links
Este item no Dedalus
Teses e Dissertações USP
Acesso ao doi
E-mail do autor
E-mail do orientador
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_FISICO)
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript