skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
Search in:
Selecione a lista para navegar
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Por título
Por assunto
Por autor
Browse vid input
Busca Simples
This feature requires javascript
Escolas padrão Art Déco no Rio Grande do Sul: relação entre arquitetura, educação e política
Kremer Cabral, Lisiê ; Carlucio Cordeiro, José Henrique
Arquitecturas del sur, 2022-07, Vol.40 (62), p.24-39
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Escolas padrão Art Déco no Rio Grande do Sul: relação entre arquitetura, educação e política
Autor:
Kremer Cabral, Lisiê
;
Carlucio Cordeiro, José Henrique
Assuntos:
arquitectura escolar
;
arquitectura moderna
;
arquitetura escolar
;
arquitetura moderna
;
Art Deco
;
Art Déco
;
culture policies
;
modern
architecture
;
nacionalismo
;
nationalism
;
política cultural
;
school
architecture
É parte de:
Arquitecturas del sur, 2022-07, Vol.40 (62), p.24-39
Descrição:
The project of schools built following the Art Deco architectural style, which were built between the 1930s and 1940s in the state of Rio Grande do Sul, Brazil, intended, starting from the characteristics of the built environment, to transmit the ideals of the authoritarian government of Getúlio Vargas, during the New State (Estado Novo) period. Given architectural, political, and educational requirements, the formal and functional aspects of these establishments focused on controlling student behavior and exalting State power, as a symbol of progress and order. The purpose of this work is to identify how the schools built following the Art Deco style acted as an ideological instrument of the State, through bibliographical and document analysis, and an observation of the built environment, together with a case study made at the Assis State Education Institute, Brazil, located in the south of the country in the city of Pelotas/RS. Through this analysis, it was seen that the integrated school construction, political practices, and teaching methods, grouped and guided students towards a State-proposed ideal model.
Idioma:
Inglês;Português
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
Anterior
Resultado
28
Avançar
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_PRODUCAO),scope:(USP_EBOOKS),scope:("PRIMO"),scope:(USP),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP_FISICO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript