skip to main content
Visitante
Meu Espaço
Minha Conta
Sair
Identificação
This feature requires javascript
Tags
Revistas Eletrônicas (eJournals)
Livros Eletrônicos (eBooks)
Bases de Dados
Bibliotecas USP
Ajuda
Ajuda
Idioma:
Inglês
Espanhol
Português
This feature required javascript
Search in:
Selecione a lista para navegar
Search For:
Clear Search Box
Search in:
Por título
Por assunto
Por autor
Browse vid input
Busca Simples
This feature requires javascript
Inheriting the Frankfurt School on the Periphery: The Case of
Roberto
Schwarz
Durão, Fabio Akcelrud
MLN, 2018-04, Vol.133 (3), p.546-561
[Periódico revisado por pares]
Baltimore: Johns Hopkins University Press
Texto completo disponível
Citações
Citado por
Exibir Online
Detalhes
Resenhas & Tags
Mais Opções
Nº de Citações
This feature requires javascript
Enviar para
Adicionar ao Meu Espaço
Remover do Meu Espaço
E-mail (máximo 30 registros por vez)
Imprimir
Link permanente
Referência
EasyBib
EndNote
RefWorks
del.icio.us
Exportar RIS
Exportar BibTeX
This feature requires javascript
Título:
Inheriting the Frankfurt School on the Periphery: The Case of
Roberto
Schwarz
Autor:
Durão, Fabio Akcelrud
Assuntos:
Aesthetics
;
Capitalism
;
Critical theory
;
Cultural capital
;
Dialectics
;
Exegesis & hermeneutics
;
Fate
;
Hegemony
;
Horkheimer, Max (1895-1973)
;
Ideology
;
Inheritances
;
Literary canon
;
Literary characters
;
Literary criticism
;
Literary devices
;
Literary influences
;
Literary translation
;
Literature
;
Morality
;
Narrative techniques
;
Plot (Narrative)
;
Short stories
;
Traditions
É parte de:
MLN, 2018-04, Vol.133 (3), p.546-561
Descrição:
Inheriting the Frankfurt School means more than just understanding its concepts and ideas; rather, it engages a dialectics of fidelity, whereby something new must be brought to the theory, not to deny or refute it, but to supplement it. That new element is not merely added, nor is it merely a complement to something missing beforehand, but something that opens the theory from the inside, allowing it to remain itself by way of change. These considerations are particularly useful when thinking about a peripheral context such as the Brazilian one. Here, the distinction between the reception and the inheritance of the Frankfurt School is particularly pronounced and epistemologically rich.
Editor:
Baltimore: Johns Hopkins University Press
Idioma:
Inglês
This feature requires javascript
This feature requires javascript
Voltar para lista de resultados
Anterior
Resultado
9
Avançar
This feature requires javascript
Buscando em bases de dados remotas. Favor aguardar.
Buscando por
em
scope:(USP_VIDEOS),scope:("PRIMO"),scope:(USP_FISICO),scope:(USP_EREVISTAS),scope:(USP),scope:(USP_EBOOKS),scope:(USP_PRODUCAO),primo_central_multiple_fe
Mostrar o que foi encontrado até o momento
This feature requires javascript
This feature requires javascript